вих. № 13 від 01.09.2016 р
Голові Громадської ради
при Білоцерківській міській раді
Лємєнову О.
при Білоцерківській міській раді
Лємєнову О.
Стаття 9. Територіальні зони міста зі спеціальним статусом
Ймовірно, варто детально унормувати поняття таких зон і механізму їх визначення.
Стаття 15.4. "Стратегічний план розвитку міста має враховувати положення стратегічних планувальних документів із розвитку Київської області".
Ймовірно, варто детально унормувати поняття таких зон і механізму їх визначення.
Стаття 15.4. "Стратегічний план розвитку міста має враховувати положення стратегічних планувальних документів із розвитку Київської області".
Це принципово невірний механізм. Навпаки, обласна стратегія має враховувати і базуватися на місцевих стратегіях.
Стаття 20.4. "…будь-яка шкода, завдана посадовими чи службовими особами місцевого самоврядування міста Біла Церква територіальній громаді, підлягає відшкодуванню".
Стаття 20.4. "…будь-яка шкода, завдана посадовими чи службовими особами місцевого самоврядування міста Біла Церква територіальній громаді, підлягає відшкодуванню".
Вважаю необхідним окремим додатком детально виписати механізм відповідальності посадових та виборних осіб за свої дії чи бездіяльність.
Стаття 42. Виконавчий комітет.
Стаття 42. Виконавчий комітет.
Вважаю необхідним детально виписати механізм формування цього органу, його персонального складу, критеріїв відбору тощо.
Стаття 45.2. "Білоцерківська міська рада від імені та в інтересах територіальної громади міста Біла Церква здійснює повноваження щодо володіння та управління об’єктами права комунальної власності".
Стаття 45.2. "Білоцерківська міська рада від імені та в інтересах територіальної громади міста Біла Церква здійснює повноваження щодо володіння та управління об’єктами права комунальної власності".
Варто чітко зафіксувати, що "управління" не є синонімом слова "продаж". Нарешті пора припинити розбазарювання майна громади. Розвивати оренду, комунально-приватне партнерство з дуже чітко виписаними механізмами такого партнерства і відповідальності посадових осіб за неправомірні дії щодо майна громади.
Стаття 48.2. Поняття "відповідальності перед територіальною громадою" має бути деталізованим і мати вичерпні тлумачення в цьому Статуті.
Додатки
Стаття 48.2. Поняття "відповідальності перед територіальною громадою" має бути деталізованим і мати вичерпні тлумачення в цьому Статуті.
п.4 – я вже зазначав про доцільність припинити продаж майна громади.
п. 8. "Перелік об’єктів, які не можуть бути вилучені та відчужені…" – варто передбачити створення такого вичерпного переліку у перехідних положеннях Статуту з конкретним терміном виконання та відповідальністю дотичних посадових осіб. (якщо все є не вдасться відстояти заборону продажу майна громади).
Стаття 49.2. Положення "Органи місцевого самоврядування та органи, яким делеговано управління об’єктами комунальної власності, несуть відповідальність за…" не має тлумачення форми відповідальності, а також директивності настання такої відповідальності.
Стаття 50. Місцеві податки та збори
Вважаємо необхідним унормувати механізм визначення розмірів цих податків та зборів, в т.ч. з вимогою попереднього аналізу ризиків за сучасними методиками, розробкою можливих сценаріїв розвитку подій тощо.
Стаття 55. Дослідження громадської думки
Немає вимоги до професійності фахівців та організацій, які проводять дослідження, немає запобіжників щодо маніпуляцій з постановкою завдань досліджень і отриманими даними.
Стаття 56. Офіційний веб-портал Білоцерківської міської ради
Варто передбачити конкретні вимоги щодо юзабіліті порталу і проведення відповідного незалежного аудиту.
Останній абзац Статуту ймовірно містить некоректну інформацію: "Білоцерківська міська рада, що є юридичною особою за законодавством України, … в особі міського голови Дикого Геннадія Анатолійовича". Чи не виникне потреба змінювати Статут зі зміною міського голови?
Варто окремим пунктом передбачити, що преміальний фонд працівників апарату міськради має виплачуватися виключно з визначеної частки від сукупного прибутку комунальних підприємств.
Додатки
Загалом – громадські слухання є одним із видів консультацій з громадськістю. Проте розробниками запропоновано 2 проекти регулятивних документів.
Додаток 3. Про місцеві ініціативи
Стаття 5, п.1. Стосовно кількості 50 осіб, які мають підписати ініціативу – варто спиратися на певні стандартні статистичні показники, які можуть бути вмотивовано вказані за базу у визначенні кількості підписів.
п. 3 – варто лишити необхідність для ІГС підтверджувати наявність затвердженої в п.1 кількості учасників зборів цих ІГС.
Стаття 15. Порушення вимог цього Положення та порядку розгляду поданої місцевої ініціативи має бути підставою не лише для скасування рішень, а й розгляду компетентності дотичних посадових осіб міської ради.
Додаток 4. Громадські слухання
Стаття 5. Види громадських слухань – стаття не розкрита, з підміною на широту питання ГС. Має бути конкретно вказані види з детальним викладенням суті кожного виду.
Стаття 6 – ініціатори ГС. Якщо в п. 1 декларується не менше 50 громадян, то і в п. 2 варто передбачити, що 3 і більше громадських об’єднань мають декларувати підтверджене членство не менше вказаної кількості громадян та підтверджене колективне рішення.
Стаття 10, п.3. Фраза "Громадські слухання призначаються, … у достатньому за кількістю місць приміщенні" є суперечливою, її неконкретність відкриває безліч можливостей для судових оскаржень рекомендацій громадських слухань.
Стаття 15 і 16 декларує необхідність підтвердження реєстрації громадян, що підтверджує на сьогодні лише паспорт особи, а не "інший документ, який посвідчує особу".
Стаття 22. Варто вказати, що в додатках до протоколу можуть бути аудіо-відео матеріали у форматі нередагованої безперервної зйомки.
Розділ 6 не містить задекларованої відповідальності посадових осіб.
Додаток 5. Сприяння проведенню громадської експертизи
Варто подумати про доцільність і можливість введення норм щодо оцінки компетентності посадовців ОМС, якщо ними допущена необгрунтована відмова чи ігнорування пропозицій громадських експертів – з одного боку. З іншого боку – відповідальності ІГС за некваліфіковані пропозиції.
Додаток 6. Про консультації з громадськістю
п. 12 – строчка 8 і 9 стосується скоріше органу місцевого самоврядування.
п. 13. Варто декларувати обов’язковість оприлюднення ОМС, яка є ініціатором консультацій, усіх пропонованих ІГС альтернативних варіантів рішень та їх обгрунтування.
Немає організаційних запобіжників від замовних "міжсобойчиків" в тісних приміщеннях та фільтрованою організаторами аудиторією.
Не унормований механізм проведення електронних консультацій, в т.ч. ідентифікації учасників консультацій та їхніх думок.
Не унормована відповідальність працівників ОМС за можливі порушення чи тенденційність дій…
Додаток 7. Положення про електроні петиції в Білій Церкві
П. 13. Петиція, яка у встановлений термін не набрала потрібну кількість голосів на свою підтримку, має зніматися з подальшого розгляду.
Додаток 8. Про звітування
Пропонований варіант інформування посадових осіб про свою діяльність недосконалий, оскільки має дуже суб’єктивний характер і дає громадянам інформацію лише про фактичну діяльність, а не про її ефективність. Натомість варто запропонувати механізм моніторингу та оцінки діяльності цих посадових осіб, в якому звітування буде лише елементом цього механізму. Мають бути також визначені конкретні критерії оцінки та індикатори, елементи пропонованої системи моніторингу, порядок здійснення такого моніторингу, обов’язковість встановлення бюджетного фінансування видатків, визначення можливостей організації непрямого моніторингу з використанням інструментів інформаційних технологій.
п. 11. Звіт міського голови. та ж неконкретність. У звіті має міститися аналіз ситуації на початок звітного періоду (як і хто його здійснює, критерії оцінки), які були заплановані дії, яка їх ефективність, що потрібно змінювати і що для цього вже зроблено/потрібно запланувати
п. 18. Звіт комісій міськради. Те ж саме.
Додаток 9. Порядок інформування про діяльність комунальних підприємств
п. 2. Незрозуміло, на яких підставах розділені процеси інформування жителів (п. 2.1) та суб’єктів господарської діяльності, інвесторів тощо (п. 2.2) про діяльність комунальних підприємств.
п. 5. Відповідальність. Такі речі мають бути чітко визначені, яка форма відповідальності і чіткий механізм притягнення до відповідальності.
Заключні пропозиції
Вважаю доцільним розглянути можливість інтегрування в системний документ Статуту регуляторних та організаційних механізмів, запропонованих ініціативною групою Фонду "Творча Ініціатива" у проекті Програми розвитку громадянського суспільства і соціального партнерства:
· Положення про Уповноваженого з прав людини Білоцерківської міської ради
· Положення про Ресурсно-інформаційний центр з соціального партнерства
· Концепція культурної політики у громаді
· Положення про муніципальну підтримку соціально відповідального бізнесу, що діє в інтересах міської громади
· Положення про Біржу соціальних інвестицій
· Порядок оцінювання результативності діяльності органів виконавчої влади
· Порядок реагування виконавчих органів Білоцерківської міськради на критичні публікації та відеосюжети у ЗМІ
· Бюджетний регламент Білоцерківської міської ради
· Політика якості (впровадження рішення виконкому Білоцерківської міськради від 2006 року)
· Кодекс етичної поведінки посадових осіб виконавчих органів Білоцерківської міськради
· Положення про Електронну Книгу скарг і пропозицій
· Порядок відбору та розстановки кадрів виконавчих органів і служб міської ради
· Положення про щорічний міський конкурс соціальних проектів об’єднань громадян
· Положення про соціальне замовлення.
Прошу розглянути і підтримати вищевказані зауваження і пропозиції членами Громадської ради.
З повагою,
Президент Фонду Валерій Панько
Немає коментарів:
Дописати коментар