суботу, 4 вересня 2010 р.

Соціальне партнерство у Білій Церкві

Ми вже зазначали, що не чекаємо чуда від виборів і дуже коротко спробували навести перші поверхневі аргументи. Але сидіти, склавши руки, не збираємося.
Будучи абсолютно впевненими у світлому майбутньому України, ми намагаємося докласти зусиль, щоб це майбутнє швидше наблизилось. І почали вибудовувати систему проектів, виконання яких забезпечить створення/удосконалення і відпрацювання тих чи інших механізмів управління життєдіяльністю територіальної громади.
Першим пішов на розгляд експертів Міжнародного Фонду "Відродження" позаконкурсний проект "Через розвиток громадського суспільства і соціальне партнерство – до нової якості життя", в якому ми плануємо створити муніципальну програму розвитку громадянського суспільства і соціального партнерства.
Які результати очікуються від реалізації проекту:
  • Створений системний механізм сприяння розвитку громадянського суспільства у Білій Церкві та соціального партнерства задля ефективного вирішення соціальних проблем і сталого розвитку територіальної громади (пакет місцевих регуляторних актів).
  • Започатковані підходи і механізми стануть своєрідним «каталізатором» до впровадження подібних підходів у муніципальному управлінні в цілому. А це сприятиме збільшенню прозорості у діяльності місцевої влади, зменшенню можливостей корупційних дій, переходу до нового рівня ефективності управління життєдіяльністю територіальної громади.
  • В результаті виконання цільової муніципальної програми відбудуться позитивні зміни щодо розподілу та раціонального використання бюджетних коштів, якості соціальних послуг, прозорості та підзвітності, вмотивованості бізнесу до підтримки соціальних програм.
  • Нові підходи та методологія створення та лобіювання затвердження цільової муніципальної програми де-факто стануть своєрідним стандартом при створенні аналогічних програм у громаді. А за умови ефективного громадського контролю це призведе до якісних змін у функціонуванні органів виконавчої влади.
  • Створена електронна публікація з докладно висвітленим досвідом роботи команди експертів зі зразками документів, висновками і рекомендаціями, стане цінним джерелом необхідної інформації для ініціаторів впровадження подібних системних механізмів у інших регіонах України. Причому таке впровадження не потребуватиме значних фінансових та матеріальних ресурсів.

Партнери:
Білоцерківська міська громадська організація «Асоціація депутатів Білоцерківської міської ради»
Білоцерківське міське товариство дітей-інвалідів та їх батьків «Аюрведа».

Ключові муніципальні програми чи місцеві регуляторні акти

1. Стратегічний план розвитку Білої Церкви та відповідний генеральний план забудови.
Основний нормативний документ для його розробки і прийняття – Закон України «Про планування і забудову територій» № 1699-III 20 квітня 2000 року. Розмови про генплан ведуться давно, але відсутність вирішення проблеми дозволяє прийняття однобоких чи явно корупційних рішень без урахування інтересів міської громади. Доцільно приєднатися до існуючого в Україні громадського руху за прозорість генеральних планів та здійснити лобістські дії щодо прозорого створення і затвердження міського генплану.

2. Соціальне партнерство і соціальне замовлення у Білій Церкві
Механізм соціального замовлення – комплексу заходів, спрямованих на вирішення соціальних проблем, які здійснюються громадськими організаціями за рахунок коштів бюджету та інших джерел. При цьому замовником соціальних послуг є місцева влада, яка формує цільові соціальні програми, а виконавці соціального замовлення визначаються на конкурсній основі та діють на підставі соціального контракту з органом місцевого самоврядування. Соціальне замовлення сприяє:
  • формуванню ефективної, активної й адресної соціальної політики;
  • створенню умов для інституційного розвитку громадських організацій;
  • підвищенню ефективності витрат бюджетних коштів у соціальній сфері;
  • підвищенню довіри населення до влади.
Пропозиції з цього питання офіційно подані на ім’я міського голови, але відповіді не надано.
Проте в контексті нещодавно виданого Указу Президента України «Про Стратегію державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні та першочергові заходи щодо її реалізації» видається доцільним дещо скоригувати наші дії. Зокрема, в Указі чітко вказано, що «Реалізація державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні щодо створення економічних стимулів для стабільного функціонування інститутів громадянського суспільства та зміцнення їх економічного потенціалу передбачає:
  • ефективне застосування та вдосконалення механізмів податкового стимулювання діяльності інститутів громадянського суспільства шляхом запровадження європейських стандартів у визначенні податкового режиму для них;
  • удосконалення порядку залучення інститутів громадянського суспільства до надання соціальних послуг за рахунок коштів Державного бюджету України та місцевих бюджетів;
  • сприяння впровадженню механізмів соціального замовлення з урахуванням кращого вітчизняного та європейського досвіду;
За традицією, масовим має стати прийняття усіма гілками виконавчої влади, в т.ч. виконкомом Білоцерківської міськради, центральних, регіональних і місцевих програм розвитку громадянського суспільства та відповідних планів дій. Але в Указі є значна прогалина стосовно залучення бізнесу до процесу формування громадянського суспільства. І цю прогалину ми маємо заповнити у наших діях.
Пропонується організувати створення міської «Програми розвитку громадянського суспільства і соціального партнерства у Білій Церкві», в яку мають увійти напрацювання щодо соціального замовлення, чинний в Україні досвід створення програм розвитку громадянського суспільства і власні бачення та переконання.  

3. Програма «Електронне врядування та електронна демократія в місті Біла Церквана 2013 – 2018  роки»  
Електронне врядування (е-урядування)  – це система надання в дистанційному режимі комплексу адміністративних послуг, орієнтована передусім на громадян. Саме воно є каталізатором успішності економічних реформ, дозволяє ефективніше використовувати ресурси та робить процеси у державі чи громаді прозорішими, допомагає подолати корупцію. Електронне урядування передбачає широке застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) сприяє підвищенню ефективності, відкритості та прозорості діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування, наданню (користувачі). Впровадження електронного урядування передбачає реалізацію комплексного та індивідуалізованого підходу до надання державних послуг користувачам з одночасним усуненням їх від безпосереднього контакту з державними службовцями.
В умовах е-урядування кожен мешканець міста зможе не лише ознайомитися з нормативною базою, отримати необхідну довідку та дозвіл швидко, без тяганини, не виходячи з дому чи офісу, але й особисто брати участь у розробці проектів рішень міськради і міськвиконкому, розпоряджень міського голови. Система забезпечує мінімізацію корупції і виключення упередженості у прийнятті рішень - комп'ютери хабарів не беруть. Місто отримає економію часу та коштів: транспортних витрат, паперових носіїв, трафіку телефонного зв'язку тощо…
Основні стратегічні цілі розвитку інформаційного суспільства в Україні визначені:
  • Законом України "Про Основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки”
  • Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2007 р. № 653-р  «Про затвердження плану заходів з виконання завдань, передбачених Законом України "Про Основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки"
  • Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2010 року №2250-р «Про схвалення Концепції розвитку електронного врядування в Україні»
Такі програми вже запроваджені в Українці, Славутичі, Миколаєві, Одесі, Дніпропетровську тощо. Вже не кажучи про унікально ефективне електронне державне урядування в Естонії.

Немає коментарів:

Дописати коментар